Toode

Kes me oleme ja mida me pakume?

Meil valmis võimas päikesepark. Korraldame huvitavaid koolitusi ja matkasid. Võtame vastu külalisi(väljasõidud meie tallu)  Samuti lendavad meil mesilased ja toodavad mett :)

Laastu talu asub Nõrava külas Kose vallas Harjumaal. Laastu talu on oma nime saanud Laastu mäe järgi, mille jalamil talu asub. Talu algseks tegevuseks saab marjakasvatus. Laastu talu kasvatab alates 2012. aastast Magusmari nime all maasikaid 1 ha suurusel maaalal. Marja tootmise lõpetasime 2018.

Meie mõtted maasikateni viis soov vanale talukohale hing sisse puhuda ja millegagi maal tegeleda. Suure töö tulemusena rajasime maasikapõllu. Kuna maad on palju siis pakume tööd toredatele inimestele meie vallast, kes meile igal aastal maasikahooajal appi tulevad. Maasikaid korjame oma talus maasikakorjamis lavatsiga, et võimaldada kliendile ilus mari ja korjajale mugavad töötingimused. Hetkel kasvatame lisaks maasikale ka magusat söögihernest.

Kui alustasime ja otsisime ideed, millega maal ellu jääda, sai koostatud äriplaan, et toetust saada. Kahjuks keegi meile toetust ei andnud, kuid soov oli suuremalt midagi ära teha. Alustasime väikselt maasikatega ning üritame nüüd oma ideed ellu viia. Alusaime koos tegevust maasikatega siis nüüd on igal ühel aeg oma ideed ellu viia. Perenaise suur hobi on mesindus. Meie mesilinnud aitavad maasikal suuremat saaki saada ning teevad talveks suu nii meil kui ka teistel magusaks. Peremees seevastu tunneb huvi taastuvenergia vastu, mille kallal ta oma doktoritööd pusib. Koos üritame rajada turismiharu, mida siis põllumajandus kindlalt kõrval toetab. Turism annaks inimesele võimaluse tulla maale ja selleks ei peaks läbima üldse pikki igavaid kilomaatreid. Meie asume linna inimese jaoks mittekuskil kuid lähedal ja väga looduskaunis kohas. Kui sõidad meie juurde oleksid nagu sattunud lõunaeesti laugete teede peale, mis kulgevad üles ja alla. Silmaga vaadates asuvad meie ümber põllud ja metsad, kuid vaateväljast natuke kaugemale, asume rabade ja järvede lähedal.

Aasta 2016 on põnev. Meil valmis võimas päikesepark. Korraldame huvitavaid koolitusi ja matkasid. Kasvatame maasikaid.

Sellel aastal oleme korraldanud huvitavaid koolitusi/matka Laastu talus.

•  Veebruaris Kanuumatk Tuhala jõel - veetsime toreda päeva jõel.
  •  Märtsis Toimus meil Kadakapäev, kus huvilistele pakkusime maitsta kadakasiirupit, mille valmistas Anu Aljasmäe ning koos meisterdasime kadakavihtasid. Igaüks sai kadakaviha kaasa, et kevadväsimus maha vihelda.
  • Aprillis oli meil põnev Puudekallistamis õhtu, kus puude väest rääkida Kalju Paldise. Seda üritust käis kajastamas ajakiri Harju Elu.
  • Mais korraldasime TTÜ Materjaliteaduse instituudile talus väikese ekskursiooni. Näitasime maasikapõlde ja jutustasime uuest päikesepargist. Edasi toimus põnev kanuumatk Pirita jõel Koseuuemõisast Saula külani, kus lõpetasime Viikingite külas mõnusas saunas.
  • 24.07.2016 ÜLE-EESTILINE AVATUD TALUDE PÄEV 2016Sel aastal otsustasime ka enda talu uksed avada kõigile, kes soovivad meile külla tulla ja kuulata, mille huvitavaga me tegeleme. Rohkem infot saab selle toreda ettevõtmise kohta www.avatudtalud.ee
  • 30.07.2016 KOSE VALLA KOHVIKUTEPÄEV Paneme ahju sooja ja ootame koogile :) Loe veel siit
  • 24.08.2016 Laastu Talu Päikeseelektijaama avamine Päikesepark sai valmis ja toimus avalik avamine :) http://www.harjuelu.ee/2016/08/7338/paikeseelektrijaam-21-sajandi-taluloom/